søndag 21. september 2014

Grønn potetsuppe

Jeg har lekse i mat og helse i denne uken. Jeg kunne velge mellom potetsuppe og grønnsakssuppe så jeg valgte potetsuppe.
Flaks at lillesøsteren min var på Bogstad gård og plukket poteter akkurat denne uken! 
Vi tok med potetene ut på landet og jeg måtte sykle på butikken å kjøpe laks og purreløk.

Oppskrift:

- Skrell 500g poteter og kutt de opp i biter.
- Kutt en halv purreløk opp i biter.
- Ta en spisesje med smør oppi en kjele.
- Putt de kuttete grønnsakene oppi kjelen med det smeltete smørret.
- Fres det som er i kjelen.
- Når det har frest tar du vann til det dekker overflaten til potetene og purreløken.
- Putt to grønnsaksbuljonger oppi og kok det i 20 min.
- Imens det koker tar du en fiskefile og skjærer opp i småbiter.
- Ta fisken i en panne sammen med en hal tesje smør.
- Stek fisken til den blir litt brent.
- Når du server tar du frem salt pepper og litt andre krydder frem på bordet + litt revet parmesan og den brente fisken til å drysse over.
   

Det er super godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar